Welcome in Milan #1: Antibagni
Luca RualiGli atrii, le forme dell'accoglienza a Milano sono continuamente campionate in modo sofisticato o più diretto:
Entryways of Milan – Ingressi di Milano, Taschen, ISBN 9783836564182;
Lorenzo Bini Instagram;
#fakeinteriors series by @a_paolina (Anna Paola Buonanno);
www.atrii.it, a a collective project that investigates the concept of atrium from a theoretical point of view, involving Andrea Balestrero and Alice Pedroletti amongst many others.
/
The entryways are a typical shape of the access to Milan, constantly sampled in a raw or sophisticated way:
Entryways of Milan – Ingressi di Milano, Taschen, ISBN 9783836564182;
Lorenzo Bini Instagram;
#fakeinteriors series by @a_paolina (Anna Paola Buonanno);
www.atrii.it, a a collective project that investigates the concept of atrium from a theoretical point of view, involving Andrea Balestrero and Alice Pedroletti amongst many others.
Gli androni di ingresso sono una tipologia che non ha una relazione esclusiva con il lusso e vengono replicati anche in edifici ordinari. Sono dedicati al piacere di riservare uno spazio a sentimenti poco frequenti: l'esotismo, l'assurdo, la sensualità da casino. Temi che riescono ad essere leggibili anche quando gli elementi del decoro sono minimi, se uno dei simboli dell'accesso a Milano è il set di Rocco e i suoi Fratelli negli edifici razionalisti del quartiere Filzi.
/
The entrance halls are a typology that does not have exclusive relationship with luxury and are replicated even in ordinary buildings. It is rather the pleasure to reserve a space for uncommon feelings: the exoticism, the absurd, the sensuality. Themes also present when decorative elements are minimal, if one of the symbols of the access to Milan is the set of Rocco and His Brothers in a rationalist building designed by Franco Albini.
In via Dalmazio Birago 2 non c'è nessun apparato formale di accesso, anche se l'immaginario da terme dei portoni trova modo di esprimersi nei tre appartamenti per piano-tipo, in cui - appunto - si accede dall'antibagno.
/
In via Dalmazio Birago 2 there is no formal apparatus, although the usual ancient baths imaginary of the entryways can be still expressed through the type plan of the apartments, which are accessed, indeed, from the bathroom.
Quartiere IFACP Fabio Filzi, Franco Albini, Renato Camus e Giancarlo Palanti, 1932
Entryways of Milan – Ingressi di Milano, Taschen, ISBN 9783836564182
Curated by:
Karl Kolbitz
Contributors:
Fabrizio Ballabio
Daniel Sherer
Lisa Hockemeyer
Penny Sparke
Grazia Signori
Brian Kish
Photographers:
Delfino Sisto Legnani
Matthew Billings
Paola Pansini